Trine-Maria, Social Square: Sidste år skrev Business Week: Blogs will change your business – fordi dine kunder taler om dig på nettet – især hvis du har leveret en ringe service. Pludselig ligger du i toppen på Google pga en dårlig oplevelse.

56 mio. blogs pt – 25.000 oprettes om dagen. (Om blogs i DK – tjek Føhns skriv fra Blogforum)

Når en virksomhed begynder at blogge, åbner den sig ud til kunderne og de samtaler, de fører om virksomheden ude på markedet. Samtaler er godt købmandskab a la snakken mellem grønthandleren og hans kunder.

Samtalerne via blogs tager fat i de forhold, som kunderne har spørgsmål og kritik til – og samtalen fortsætter til emnet er udtømt dvs at kunderne har fået svar på de spørgsmål, som de havde, at emnet er udtømt.

Dernæst tager man fat på en anden samtale.

Jonas Egebart, Whyse: Har læst medicin – fik ideen til at bruge blogs som videndelingværktøj inden for sundhedssektoren, så forskere kan dele deres viden med hinanden og forskere andre steder i verden. Så de kan dele deres “tavse” viden – dvs det, der måske ikke lige har været publiceret i et videnskabeligt tidsskrift.

En virksomheds direktør kan ved at blogge få input – ikke blot fra direktionssekretariatet – men fra alle i organisationen. Se blot på Hans Skov Christensen – DI’s direktør og blogger. Han fortæller offentlig glad om sin blog, at han kommer pludselig i kontakt med folk, som han ikke tidligere har været i kontakt med.

Jonas: Selvfølgelig blogger en virksomhed ikke om navnet på det gen, som de har opdaget noget om – men der ligger en masse viden ud om, som de sagtens kan fortælle om.

Lisbeth Klastrup: Hvis du er den første, der blogger om din ide – jamen, så kan du for så vidt også sige, at du har ejerskab til den.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.