Jubii er atter på danske hænder, nu hvor Peter Lundsgaard efter fem år som administrerende direktør har købt det tidligere flagskib på nettet tilbage fra Lycos Europe.
Det fortæller Business.dk her til aften.
I følge netavisen har Lundsgaard købt Jubii sammen med fire andre investorer, som han dog ikke vil fortælle om, hvem er – endnu . Desuden afviser han at oplyse købsprisen, hvor der er blevet spekuleret i 50 mio. kr.
Jubii skal have et mere enkelt og seriøst udseende lyder det – og der skal satse mere på seriøse nichesites:
Han planlægger ikke alliancer med de store mediehuse, men oplyser, at en væsentlig del af de nye ejeres strategi er, at virksomheden ejer halvdelen af sine partnere.
”Udgangspunkt er, at vi vil være partnere med rendyrkede interenet-selskaber, der har lyst til at blande blod med os,” siger Peter Lundsgaard. Jubii er blandt andet partner med kvindesiden Amine.dk, der fra nytår vil være delvist under Jubiis ejerskab, ligesom man planlægger at købe halvdelen af Musiknyt.dk.
Peter Lundsgaard oplyser desuden, at man er på vej med partnerskaber med et mandesite og på mad- og rejseområdet. Han vurderer, at Jubiis sidevisninger i løbet af kort tid skal stige fra 67 til mere end 100 millioner om måneden.
Hør for øvrigt det udmærkede indslag i Harddisken fra 30. maj i år, hvor Peter Lundsgaard blev interviewet om hans visioner for Jubii.
Hvem er investorerne så: Selvfølgelig har rygterne gået, at det skulle være Morten Wagner fra Freeway , der netop har trukket sig ud af Newz.dk efter et mislykket ægteskab, og Janus Friis fra Skype og nu Joost, som har villet hjælpe deres gamle ven, Peter Lundsgaard.
Men det må tiden jo vise. Spændende bliver det at se om Peter Lundsgaard og konsorter kan revitalisere Jubii