Berlingske Nyhedsmagasins nummer i dag har en udmærket artikel af Chris Kjær Jessen om danske virksomheder, der er på vej ind i SL.
Læsere her på bloggen vil jo vide, at 24timer, Computerworld, Innovation lab og IBM enten er eller kraftigt er på vej derind.
Nu vil Grundfos også lege med. Iflg. Jacob Fibiger Jensen, E-Business Manager i Grundfos vil koncernen gerne finde ud af, “om man kan påvirke folk i det virtuelle univers til at købe ting i det virkelige liv. ”
Grundfos kan fx bygge et showroom og vise vores produkter frem med mulighed for at købe en virtuel pumpe, så man kan lave sit eget springvand eller en swimmingpool
siger han til Berlingske Nyhedsmagasin.
UPDATE: Mikael R. Lindholm – chefred. på Computerworld – har en hel leder om at Danmark bør satse på Second Life.
Han peger på, at IBM (som sagt CW’s partner i digital tilstedeværelse i SL) satser millioner på SL:
Med et budget på anslået 100 millioner kroner og 700 medarbejdere beskæftiget med Second Life er der tale om en usædvanligt stor satsning for et profitorienteret konsulenthus.
Det har CW i øvrigt også en artikel om i dag.
Hm – ja, spændende ide. Gad vide om Helge Sander (V) overhovedet ved hvad en virtuel verden er – og hvad den kunne bruges til.
Jeg tror i hvert fald på, at 3D – verdener kan blive afløseren på sigt for browserens 2D-oplevelse, især når det gælder interaktion med andre brugere – og det er dét som fremtidens net handler om. Deltagelse og interaktion.